søndag den 15. august 2010

Naturens forunderlige verden

Sidste år tog jeg frø fra mine petunier dvs. især den variant der hedder Pearly Queen. Denne har vi også givet tilnavnet "dræber" petunie da den simpelthen kvæler alle konkurrenter på sin vej. Dette har gjort den til en yndet plante i bedet til at fylde huller i stedet for ukrudt......Men så nemt skulle det ikke gå. For alle mine petunier i år blev en skønsom blanding af violette nuancer. Men se så ! den har valgt at så sig selv i min palmekrukke underligt, hvorfor er den nu ikke lilla/violet som alle de frø jeg tog. Genetik og noget med bier og blomster.

Har i øvrigt fundet ud af at den kan overvintre, selv ved let frost -3g c i en kortere periode synes ikke at have taget livet af de planter mine forældre fik med til Sydfrankrig sidste sommer. Disse havde grønne stængler i påsken så jeg trimmede planten, og den blomster igen på livet løs i sin 2 sæson.

Ingen kommentarer: