mandag den 1. august 2011

Vildnis efter ferien

Lidt måske.

Ja der gik lige pludselig 6 uger fra mit sidste indlæg, travlt på arbejdet op til ferien og ligeså i haven.

Vi har været på ferie i Frankrig nogle uger, og hver gang glæder vi os til at gense haven når vi kommer hjem.
Er det hele i live, har automat vandingen fungeret.
Som regel er det blevet en frodig og lidt vild have, men det har da sin charme, og så kan vi se hvor vi har været efterhånden som der bliver bragt orden på planterne igen.


Platanerne har fået fat, og danner nu en fin lille skygge på terrassen, det ser nu fint ud synes jeg, også selvom huset og versailleskasserne ikke rigtig tilhøre samme arkitektur


Drivhuset var blevet umuligt at komme ind i sagde min svigermor i telefonen aftenen før vi kørte hjem. Nu har jeg klippet og det hjælper, men der skal for fremtiden ikke 3 tomatplanter i hver plantesæk. Sjovt det siger jeg hvert år, men de ser jo så små ud i maj måned. Større drivhus kunne også være løsningen.


Vores fersken og nectarin træer ser ud til at trives til trods for den regnfulde juli. Fersken kan spises nu og mon ikke nectarinen bliver klar i løbet af de de næste 3 uger.

9 kommentarer:

Ungersvenden sagde ...

Hej

De er vist ikke kede af det, de tomater. At hente sine egne ferskner, det er da luksus.

- Ungersvenden

Hanne i haven sagde ...

Hold da helt op en grøn jungle du har i drivhuset. Jeg kender godt det med at planterne ser så små ud når man planter dem :-D Vi glemmer hvert år at det bliver de ikke ved med at være.
Dine Platan træer er smukke, jeg elsker træer.
Og jeg kan forestille mig at hjemmedyrkede frugter som dine fersken og nectarin, må smage ekstra godt :-)

Nette sagde ...

Wow. Jeg skal love for, at det hele har "fået fat". Du må da have haft "vanddame" eller "vandmand" på, mens I har været væk.

Susanne sagde ...

Der skal ikke mange dage til før det hele ser for 'frodigt' ud - alt den væde og så de sidste dages sol har virkelig givet det hele et boost. Det må være skønt at komme hjem til en grøn og livskraftig have :-)

Ang. drivhuset så har jeg det samme problem som dig hvert år. Jeg planter dog kun to tomter i hver sæk, men alt det andet jeg går slæbt derind af krydderurter, chili, ananaskirsebær mm. så bliver der hurtigt alt for fyldt, når det gror til!

Vivi sagde ...

Sikke dog en frodighed, hvor ser det lækkert ud med alt det spiselige i har i haven.
Godt dine plataner har klaret at være "alene hjemme" :-)

Lone sagde ...

Sejl med både fersken og nektariner :-)

Gro sagde ...

Velkommen hjem Henrik og Frue :-)
Ja haven vokser hurtig en over hovedet, bare man ser væk i to sekunder.
Jeg er spændt på hvordan det går med alle dine Lavendler:-D
Mange hilsner Gro

Achillea sagde ...

Fersken og nektarin i egen have - hvor luksuriøst og lækkert :)

Henrik sagde ...

De er super flotte de kasser...flot arbejde