onsdag den 2. maj 2012

Levendelstiklinger fra efteråret 2011

Omprikling af lavendelstiklinger klippet i efteråret 2011.

Lad os starte med det gode, succesraten er på ca. 80 %, hviket svarer meget godt til tidligere gange, dog ikke så høj succesrate som de stiklinger jeg lavede i en juleferie tilbage i 2010 med over 90% men det var nu nok også helt exceptionelt.


Ompriklet blev det til.
21 stk. L. augustifolia Hidcote Pink
18 stk. L. augustifolia Imperial gem.
14 stk. L. x Intermedia Hidcote Giant.
12 stk. L x Intermedia Fragrant memories


Det mindre gode er at til efteråret går det helt amok. Med ikke færre end 39 nye sorter håber jeg at der bliver rigtig mange kandidater til stiklinge produktionen. Jeg kommer vist til at mangle plads, men det må jeg jo så løse til den tid.

3 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Det går jo rigtig godt, ser det ud til, så må du løse pladsproblemerne hen ad vejen. Kommer tid kommer råd :o)

hennebergs have sagde ...

hejsa dine stiklinger ser meget fine ud,men 39 forskellige har du nogen ide om hvor mange sorter der findes
og tak for din velkomst på min egen blog
hilsen Kim

Henrik sagde ...

Hej Kim
Ang. hvor mange sorter der findes må jeg blive dig svar skyldig, da der hele tiden kommer nye til, især fra New Zeeland hvor det tilsyneladende er folkesport at frembringe nye hybrider.
Henrik