mandag den 20. august 2012

Efter Ferien

Vildnis eller romantik i Nordhaven

Tror ikke rigtig vores have falder ind under hverken den ene eller anden. Men sikke en forskel der ligger i havens tilbehør. Her tænker jeg på vaserne og møblerne, det er bare ikke indbydende på samme måde når "rummet" er tømt.


Før og efter en tur med græsslåmaskinen, kantklipper, lidt lugning, en tur med sækkevognen


Morgen og aften, nu ligner det virkelig en have hvor der bor mennesker igen. Det er forøvrigt platanstiklingerne der lige kan anes ude til venstre op ad huset. Det skriver jeg snart lidt om igen.



Lavendler i fuldt flor, flankeret af en lille Anduze vase.


Vores 6,5 år gamle Flatcoated retriever "Cello", Plejer gerne at lægge sig under bænken når jeg sætter mig.


NB. Hjælp. Jeg har i øvrigt problemer med at Blogger tipper alle mine "højkantsbillder" til landskabsformat, hvad er ændret ? Håber I kan hjælpe mig.

11 kommentarer:

Fru Friis sagde ...

Ja, det gør sandelig en kæmpe forskel at få strammet linierne op og sat krukkerne tilbage på plads. Det ser dejligt ud altsammen, hyggelig have du har. :o)

Høneballehaven sagde ...

Ja sikken en forskel, det ser rigtig godt ud. Platanstiklinger lyder spændende, det vil vi gerne høre mere om, når du får tid :)
Dine billeder ser da fine ud, jeg har ingen problemer på min blog med at billederne tipper til landskabs-billeder.

Vivi sagde ...

Det er en helt anden og meget mere charmerende have, efter den lige er blevet trimmet lidt igen og krukker m.m. er kommet frem :-))

Henrik sagde ...

Det er nå jeg uploader dem, de bliver vendt, og så lægger jeg dem ikke på indlægget men må droppe dem.

Unknown sagde ...

Jeg tror at alle har en god følelse, når haven lige er blevet strammet op og tager sig ud fra sit bedste:-)

Prøv at højreklikke med musen, så får du måske muligheden for at rotere dem til ventre eller højre...

Jacob sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Didde sagde ...

Fantastisk flot! Er dybt imponeret af din haveflid!

MHt. Blogger har jeg haft samme problem da jeg bloggede fra Windows men efter jeg er gået over til Mac er der ikke noget problem.
Den måde jeg løste det på var meget simpel, men burde være unødvendig. Når jeg lagde det ind i bloggen så knne jeg se om det havde drejet sig til højre eller venstre og så slettet jeg det igen og åbnet billedet i Paint og drejede det 90 grader modsat. I paint vil det så ligge på højkant men når man lægger det ind i blogger igen ligger det rigtigt...
Ellers har jeg kopieret hele billedet i Paint og åbnet en ny paintfil og lagt billedet ind normalt og gemt det, det virker også. Det virker som om der ligger noget info om at det skal på højkant i blogger, jeg tror det kommer fra kameraet og er mistolket af blogger. Det hjælper ikke at gemme som ny, man skal kopiere det ind på en ny paint-fil.
Håber det gav mening.

Didde

Landbohaven sagde ...

Velkommen hjem igen.
Stor forskel fra før og efter at haven har er blevet strammet op.
Nydelig.
Jeg synes rigtig godt om dit sidste billede med din dejlige hund.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Margrethe sagde ...

Hej Henrik.
Sikke en forskel. Det er nu flottest når rummet er fyldt op.
Kh. Margrethe.

Nette sagde ...

Kære Henrik

Dejlige før og efter billeder. Helt utroligt hvad en græsslåmaskine, lidt lugning og nogle krukker smidt lidt rundt omkring kan gøre.

Henrik sagde ...

Kære Didde. Mange tak for dit indput jeg har prøvet det af og det ser ud til at fungere, omend det jo er sådan lidt ongo bongo at man skal den vej omkring. Håber det løser sig med en opdatering på et tidspunkt.
Venligst
Henrik