mandag den 1. oktober 2012

Hvilke bøger skal I læse i efteråret

2 Bøger om sydfranske haver er på min liste

Jeg har for et par dage siden modtaget disse to, købt på Amazon.
Forfatteren er canadisk fødte Louisa Jones, som har boet over 40 år i Sydfrankrig og besøgt og beskrevet de flere af de bedste og smukkeste haver i området.




Det er et meget farligt sted at begive sig rundt på Amazon, bedst som man lige har holdt sig i skindet og kun bestilt to bøger, kommer der forslag fra Eva fra Eviglade om lige at kigge lidt på italienske haver. Jo tak da tror snart min ønskeliste indeholder et dusin eller mere.
Der er ikke nogen tvivl om at min største passion er for disse intime grønne haver fra Italien, tilsat lidt sydfransk fortolking med blomster. Nå det bliver nok ikke et problem med julegave ønskelisten i år.
Der er jo også lige den nye drivhus moppedreng fra Claus Dalby til november.........

6 kommentarer:

Hanne Tilst sagde ...

De ser også lækre ud. Selv har jeg fået ´Hemmelige haver´, og så snart den gule bog om åbne haver i England udkommer, vil jeg lade mig inspirere af den. I håb om at en Englandstur er indenfor rækkevidde.

Ellers har jeg faktisk planer om at læse nogen romaner, er i gang med Pernille Aalunds ´Hvor meget kan man dø på en nat´, ret god.

Men det var nok havebøgerne, du tænkte på. Jeg har lige genlånt ´Den dovne have´, den er lige mig.

Fru Skipper sagde ...

Jeg skal i gang med "Franske fornemmelser i nordiske haver" fra Jeanne d'Arc Living - her er den franske landstil blandet med tips og ideer i den danske have. Alle Claus Dalbys bøger skal også have en tur mere og så er det jo også snart tid til julebøgerne. Her tænker jeg på dekorationer og French-living.....

Henrik sagde ...

Åh ja hemmelige haver, en bog jeg endnu ikke har anskaffet mig, stor fejl tror jeg. Det ville nok være klogt inden den er udsolgt fra oplaget.

Fru skipper, den der franske fornemmelser er jeg lidt spændt på at høre om når du er kommet igennem, er det en jag skal have på hylden.
Henrik

Fru Skipper sagde ...

Hej Henrik.
Jeg fik bogen i fødselsdagsgave sidste år, så ja, jeg har læst den.
Her er en lille anmeldelse;
http://skippers-have.blogspot.dk/2012/01/franske-fornemmelser-i-nordiske-haver.html
Måske du kan smugkigge den på biblioteket.....

krepsemor sagde ...

Hei Henrik! Nå har jeg sittet og kost meg og lest blogginnleggene dine fra et år tilbake, og frem til nå! Jeg er veldig interessert i å prøve meg på stiklinger på forskjellige sorter, både stauder og busker! Jeg har hittil lykkes med Salix fragilis bullata, bollpil, som jeg tok i parken i Piteå i Sverige i fjor sommer! Av ca. 30 stk ble det bare en som slo rot. Den er nå ca. 30 cm! Suksess :)
Du er en stor inspirasjonskilde, og nå har jeg lagt deg til i bloggrollen min, så jeg kan følge med videre!
Ha en fin helg!

Henrik sagde ...

Hej Krepsemor. Velkommen til på min blog, det var dejligt du kan bruge mine ideer om stiklinger. Nye planter man selv har frembragt er simpelthen det mest givende som haveejer. Det ser ud til du også selv har en del succes, tror det vigtigste er at man forsøger igen og igen, det tog mig 3 år at blive i stand til at lave lavendler, de skulle være nemme. Men det tog mig lidt tid at få tag på processen, herefter er det ligesom om det meste lykkes. Jeg lægger dig på min liste.
Henrik