mandag den 3. marts 2014

Nu er det slut

Men også starten på et fantastisk nyt haveeventyr.

VI flytter snart, og dermed er næsten 4 års venten og usikkerhed forbi. Min familie har fulgt mig, både til det ene job med køb af hus, tilbage igen til videreuddannelse med salg af hus. Lejebolig dog med en lille have, igen usikkert job og en uafklaret boligsituation. Men nu er der lys for enden af den berømte tunnel.
Vi har søgt og fundet et sted med potentiale, meget vanskelige kriterier har været vores udfordring.
Grunden skal min være 1400 kvm.
Det må ikke være mere end ca. 2-3 km fra en ikke lukningstruet skole.
Det må ikke være så langt ude på marken, så vores nu 2 drenge ikke kan finde lejekammerater medmindre vi skal kører dem i bil.
Infrastrukturen skal være rimelig, motorvejen må helst ikke være mere end 15 min. væk, da jeg pendler i flere retninger hver uge.
Det skal ikke være lige op ad motorvejen eller jernbanen, jeg elsker fuglesang.
Der skal være naboer, men vi behøver ikke kunne se hvad de spiser til aften.
Nå ja vi, så er der det med prisen......
Vi vil også gerne have et smukt hus og have ikke mindst.
Vi har købt et projekt......meget stort projekt........
Ruin er det ikke, men hvis I kender programmet Building a new life in the country så tror jeg det dækker meget godt.

Her er en teaser, flere billeder følger snart. Det er et gammelt mejeri. Følg med og jeg skal nok bringe meget mere i tiden der kommer, og den store opgave der ligger forude skal I få lov at følge på tæt hold.


 A bientôt

24 kommentarer:

Solbakken sagde ...

Hold da op, hvor spændende! Hvor stor er grunden? Nu skal du vel i gang med en "fransk" have?

Vivi sagde ...

Stort tillykke med købet. Det bliver spændende at følge :-)
Det lyder til gengæld også som et stort, stort projekt, hvor i kan bruge al jeres fritid og sparepenge over en længere årerække, for det er vel både ude og inde der skal ske ting og sager?
Jeg er også nysgerrig efter at høre hvor stor grunden er.
Huset nå også rumme pænt mange m2 men ingen tvivl om, at det kan blive godt. Held og lykke med det hele :-)

Høneballehaven sagde ...

Tillykke med det, det lyder spændende. Det var godt nok mange kriterier, der skulle på plads, så selvom det er købers marked, kan jeg godt forstå, at det har været svært.
Held og lykke med det, jeg følger interesseret med på sidelinien. Nu kan du få dine drømme opfyldt.
Vh Lisbeth

havenmedhunden sagde ...

Tillykke med det nye hus. Er fyldt med forventningens glæde for at se hvad du kan finde på med så dejlig stor en have.
Glæder mig til at følge med fra sidelinien.
Hilsen Heike

Stein sagde ...

Gratulerer så mye og lykke til! :-D

Unknown sagde ...

Til lykke, hvor lyder det bare spændende. Glæder mig til at se hvad der kommer til at ske.
Mange havehilsner
Anna Vibeke

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Wau, stort tillykke med det gamle mejeri. Det lyder som et rigtigt spændende projekt. Jeg gklæder mig til at følge de kommende projekter.

Frk. Anemone sagde ...

Tillykke med købet, det ser spændende ud - og stort! Glæder mig til at følge med i processen.

Min Grønne Verden sagde ...

Hold da op hvor ser det spændende ud, det må da være drømmehuset i har fået fat i. Det hus indbyder da virkelig til fransk stemning, neeej hvor jeg glæder mig til at følge projektet.
Stort tillykke jeres nye drømmebolig.
Mange hilsner
Anita

Jette sagde ...

Hej Henrik. Tillykke med det nye hus.........det ser spændende ud.Glæder mig til at følge dit projekt.
God aften Jette

Bente sagde ...

Tillykke med den fine hus og det bliver da dejligt for hele familien. Spændende at følge udviklingen i haven din......held og lykke med drømmehuset.

Bille sagde ...

Oi, så spennende! Gratulerer!

Rose sagde ...

Tillykke og det både lyder og ser meget spændende ud!

Henrik sagde ...

Mange tak for alle jeres lykønskninger og interesse. Jeg kan sige så meget at det er en lang historie der ligger beg at denne handel nu er kommet i hus og bygningerne ca. 700 kvm. stiller store krav til fantasi og tålmodighed.
Henrik

Unknown sagde ...

Det kan da blive helt fantastisk , hvor er det spændende, jeg håber da du også vil skrive derfra, for jeg tror det kan blive rigtigt rigtigt godt :)
Tillykke med det

KH
Marianne

Unknown sagde ...

Tillykke:-) Bare ordet gammelt mejeri giver mig en masse spændende forestillinger. De plejer mange gange at have en utroligt flot facade med et stort vinduesparti..det bliver spændende at se hvad du flytter ind i:-)

Gro sagde ...

Det ser meget spændende ud Henrik!- og meget anderledes end det i bor i idag. Jeg glæder mig til at se billeder og høre mere om jeres nye projekt :-D
K.Gro

Signe sagde ...

Tillykke. Det lyder rigtig spændende. Jeg glæder mig til at se og høre rigtig meget mere om det gamle mejeri.
Knus Signe

Nette sagde ...

Et rungende tillykke til dig og din familie. Det lader til, at du nu ved, hvordan fritiden skal gå de næste mange år. Et meget spændende projekt. Huset ser ud til at kunne ligge i Sydeuropa et sted. Gammelt mejeri ....... Der må være store flotte rum og ...... meget mere ;-)

Nu skal du så bare have flyttet dit nye orangeri.

Henrik sagde ...

Ja nu kommer alt flytterodet, og en hel dog lille og godt proppet have der skal graves op, Jeg er begyndt men det er det med timing og vejret.
Nå ja og så lige mit flytbare Drivhus a la francaise.
Store rum er der, men smukke er de ikke, og det gælder vist også for resten af ejendommen. Men haven er holdt.
Henrik

krepsemor sagde ...

Gratulerer, så spennende, men godt at kriteriene endelig stemmer for hele familien! Ønsker dere all mulig lykke i den nye tilværelsen! Da blir det vel bygging av nytt drivhus også etterhvert!

Achillea sagde ...

Sikken et spændende projekt det bliver at følge! Frugthaven er allerede lavet, kan jeg se :)

Landbohaven sagde ...

Også et stort tillykke med købet her fra.
Glæder mig til at følge med i hvad der sker.
Held og lykke med det hele både ude og indvendig.
Ha´ en god dag.

Henrik Mikaelsen Havehjernen sagde ...

Tillykke!
Og det er jo ingen sag for en handyman som dig at få det projekt fixet. Og haven.

Nu vil jeg følge med i hvordan du gør, så jeg kan gøre dig tricket efter...

Hilsen Henrik Havehjerne