onsdag den 30. juli 2014

Husets ombygning del 1 (maj-juni-)

Det går fremad.

Det er nu godt 2 mdr siden håndværkerne gik igang, og her er en lille gennemgang af deres arbejde.
Jeg ved godt det er næsten umuligt for jer at følge med, når man ikke selv har været der, men her kommer lidt billeder.


Store sal / Fremtidig stue 
Den store sal på 1 etage, har tidligere været undervisnings og samlingslokale for hjemmeværnet, der var lavet forsatsvægge, og lofter. Disse skulle fjernes og lofter ned

Mellemgang / Fordelingsgang
 Mellemgang med kig ind i den store sal.

Lille stillads imod gårdpladsen / Langside imod fremtidig have SSV

Langside imod fremtidig have SSV

De to rum her i stueplan er næsten identiske med store sal og mellemgang på 1 etage
Værksted / Fremtidig køkkenalrum, og to børneværelser

 Her i stueplan er det samme historie, lofter ned.

Mellemgang / Fremtidig hall
Værksted / Fremtidig køkkenalrum, og to børneværelser
Fra værkstedet / og fremtidig køkkenalrum med kig til/ Fremtidig hall

Værksted / Fremtidig køkkenalrum, og to børneværelser
Ny isolering, dampspærre, samt lægter og klar til fremtidige gipslofter, Nå ja håndværkerne har også loftet strøerne så gulvet på 1 etage er blevet i vater, og loftet i stueplan ligeså. Mureren er begyndt at lave huller i ydermuren, til døre og vinduer







Her mangler indsættelse af nye muroverlæggere. Håber I kan følge lidt med, der kommer snart flere billeder. Selv laver jeg indtil videre ikke noget i denne del af huset det er håndværkernes domæne, men jeg river selv ned i den del der skal blive til gæstelejlighed, det kan lige skimtes til venstre i billedet sådan et indhak, samt ovenover garageporten.

10 kommentarer:

Solbakken sagde ...

Hold da op, hvor ser det godt ud! Det bliver da noget af en luksusbolig. Jeg følger spændt med i fortsættelsen!

Frede sagde ...

Det er dog det mest spændende og interessante projekt jeg nogensinde har set! Tak fordi vi får lov at kigge med over skulderen. Glæder mig til fortsættelsen!

Signe sagde ...

Det bliver jo et helt palæ! Spændende at følge med her fra sidelinje :-)
Knus
Signe

Vivi sagde ...

Det er noget af et projekt i er gået i gang med, men jeg tvivler ikke på, at der kommer noget rigtig godt ud af det :-)
Det er spændende at få lov til at følge med på sidelinien :-)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det er godt nok spændende. Sikke det skrider fremad. At pille ned er et stort arbejde, men det ses ikke så meget som det der bygges op, men det er jo vigtigt for at komme videre.
Sommerhilsen Anette

Margrethe sagde ...

Hej Henrik.
Heldige dig :). Et stykke Frankrig her i Danmark. Glæder mig til at følge det videre forløb.
Kh. Margrethe.

Susan Durup sagde ...

Ihhhhhh hvor spændende og sikke et projekt. Det kan da KUN blive godt. Jeg glæder mig virkelig meget til at følge projektet.
Mange sommerhilsner fra Susan

Jette sagde ...

Hej Henrik.Det er da noget af et arbejde med at sætte det stor hus istand.............men er ikke i tvivl om at det bliver helt fantastisk.
Glæder mig meget til at følge processen.God arbejdslyst.Jette

Henrik sagde ...

Jeg kan love der snart kommer billeder igen, der er fremskridt af fremvise.

Tine sagde ...

Projektet er sandeligt i fuld sving. Nu giver det mening i større sammenhæng. Men, det ser anstrengende ud. Jeg følger med. Det er lige til Grand Designs, men med elementer af familiehus og normalitet på et plan hvor vi andre kan drømme med.